URZĄD GMINY WODZIERADY
98-105 WODZIERADY
OGŁASZA
NABÓR NA WOLNE STANOWISKO
MŁODSZEGO REFERENTA DS. KOMUNALNYCH (1 etat)
1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem gospodarki wodnej na terenie gminy,
b) załatwianie spraw związanych z eksploatacją ujęć wody i wodociągów publicznych
c) komputerowe naliczanie opłat za pobór wody, odbiorcom indywidualnym i zakładom pracy,
d) rozliczanie opłat za pobór wody, wystawianie w tym zakresie upomnień i tytułów wykonawczych
e) koordynowanie prac w zakresie letniego i zimowego utrzymania dróg,
f) wydawanie zezwoleń za zajęcie pasa drogowego
g) prowadzenie spraw zakresie oświetlenia ulicznego
Szczegółowy wykaz zadań młodszego referenta do spraw komunalnych zawiera „Opis stanowiska pracy”
2. Wymagania niezbędne:
a) posiada obywatelstwo polskie
b) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
c) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
d) nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie,
e) cieszy się nieposzlakowaną opinią,
f) posiada wykształcenie co najmniej średnie – odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na tym stanowisku,
g) rzetelność, sumienność, dokładność,
h) komunikatywność,
i) praktyczna umiejętność obsługi technicznej urządzeń biurowych i komputera w obszarze środowiska Windows (Word, Excel), Internet.
3. Doświadczenie zawodowe:
a) odbyty staż pracy
4. Wymagana wiedza specjalistyczna:
Znajomość:
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- ustawy o prawie wodnym,
- ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o finansach publicznych,
5. Wymagania dodatkowe:
- wiedza ogólna z zakresu administracji publicznej.
6. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys (CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej)
c) oryginał kwestionariusza osobowego,
d) kserokopię ukończenia szkoły średniej,
e) kserokopię dokumentów potwierdzających jednoznacznie doświadczenie zawodowe,
f) kserokopię dokumentów potwierdzających jednoznacznie spełnienie wymagań dodatkowych,
g) kserokopię zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
h) kserokopię świadectw pracy,
i) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
j) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu (pokój nr 7) lub przesłać w terminie do dnia 25 stycznia 2011 r. godz. 15.00 pod adres:
Urząd Gminy Wodzierady
98-105 Wodzierady
w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze młodszego referenta ds. komunalnych (1 etat)”
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po powyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.wodzierady.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy.
Wójt
Bożena Płonek
OPIS STANOWISKA PRACY
A. DANE PODSTAWOWE
1. Nazwa stanowiska pracy:
referent ds. komunalnych
2. Komórka organizacyjna
Samodzielne stanowisko
3. Cel istnienia stanowiska pracy:
Obsługa gospodarki komunalnej
4. Warunki pracy:
wynagrodzenie z tabeli wynagrodzenia zasadniczego:
grupa (od VIII –do XI)
kwota (od 1.300 zł – do 2.600 zł)
czas pracy (system pracy – 8 godzinny) jednozmianowy
5. Przełożeni:
Bezpośredni – Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy
Pośredni – Wójt Gminy
6. Ścieżki awansu zawodowego
Ze stanowiska młodszego referenta jest możliwy awans zawodowy na stanowisko referenta
B. ZAKRES OBOWIĄZKÓW, UPRAWNIEŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI
1. Zakres obowiązków:
I. W zakresie gospodarki wodnej:
1) dbanie o ochronę wód przed powodzią,
2) systematyczne badanie wody,
3) wskazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem,
4) przygotowanie materiałów związanych z nakazaniem właścicielom gruntów sprzątnięcia plonów w oznaczonym terminie z terenów zmeliorowanych zaopatrzonych w urządzenia nawadniające,
5) przygotowanie zarządzenia o ograniczeniu poboru wody w przypadku niedoboru wody,
6) przygotowanie decyzji w sprawie wyznaczania części nieruchomości umożliwiającej dostęp do wody objętej powszechnym korzystaniem,
7) ustalanie wysokości odszkodowania za umożliwienie dostępu do wody objętej powszechnym korzystaniem,
8) przygotowanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntu przywrócenie poprzedniego stanu wody na gruncie lub wykonanie urządzeń zapobiegającym szkodom,
9) przygotowanie decyzji zatwierdzającej ugodę w sprawie zmiany stanu wody na gruncie,
10) prowadzenie postępowania w sprawie uzyskania pozwolenia wodne prawnego na pobór wód na szczególne korzystanie z wód bądź inne przedsięwzięcia, które przed ich podjęciem zgodnie z Ustawą Prawo wodne, takiego pozwolenia wymagają.
11) Pełnienie funkcji koordynatora gminnego do nadzorowania i koordynowania przygotowań i realizacji zadań wynikających z obowiązku funkcjonowania publicznych urządzeń w wodę w warunkach specjalnych na terenie Gminy Wodzierady.
II. W zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę:
1) współpraca w zakresie ustalania kierunków rozwoju sieci wodociągowych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
2) przygotowanie projektu regulaminu dostarczania wody i przedłożenia go wraz z projektem uchwały Radzie Gminy celem uchwalenia,
3) przygotowanie opinii w sprawach cen dostarczania wody,
4) przygotowanie projektów uchwał w sprawie zatwierdzenia bądź odmowy taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę,
5) przygotowanie zarządzenia o ograniczeniu pobierania do innych celów wody przeznaczonej na zaopatrzenie ludności w przypadku niedoboru wody,
6) współpraca z podmiotami prowadzącymi zbiorowe zaopatrzenie w wodę w zakresie utrzymania infrastruktury technicznej.
7) regularne informowanie mieszkańców o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
8) przygotowywanie i zawieranie umów na dostawę wody,
9) komputerowe naliczanie opłat za pobór wody odbiorcom indywidualnym i zakładom pracy na podstawie wykazów zużycia wody sporządzonych przez inkasentów,
10) sporządzanie zestawień faktur w rozbiciu na należności netto i podatek vat.
11) rozliczanie opłat za pobór wody po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego (2 miesięczny), wystawiania w tym zakresie faktur, upomnień i tytułów wykonawczych,
12) nadzór nad stacjami ujęć wody, sieciami wodociągowymi,
13) pełnienie nadzoru nad pracą konserwatorów stacji uzdatniania wody i wyciąganie konsekwencji w razie rażących zaniedbań,
14) zapewnienie bieżącej konserwacji i remontów budynków stacji uzdatniania wody,
15) usuwanie awarii na sieciach wodociągowych,
16) prowadzenie książek stacji uzdatniania wody i rejestru awarii,
17) eksploatacja zdrojów ulicznych,
18) uzgadnianie i wydawanie warunków technicznych przyłącza i sieci wodociągowych,
19) dokonywanie odbiorów przyłączy wodociągowych
20) współdziałanie w przygotowaniu dokumentacji przetargowej ze stanowiskiem właściwym merytorycznie w udzielaniu zamówienia publicznego.
III. W zakresie drogownictwa:
1) prowadzenie ewidencji dróg gminnych, przepustów, obiektów mostowych ze szczególnym
uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
2) prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem i pozbawianiem dróg kategorii drogi gminnej,
3) opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie ustalenia przebiegu dróg gminnych,
4) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową, przebudową, remontem, utrzymaniem, oznakowaniem i ochroną dróg gminnych, a w tym:
a) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie zajęcia pasa drogowego
lub przywrócenia do stanu pierwotnego,
b) pobieranie opłat za zajęcie pasa drogowego,
c) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów,
d) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
e) koordynowanie robót w pasie przydrożnym,
f) koordynowanie prac w zakresie zimowego utrzymania dróg (odśnieżanie),
g) letnie utrzymanie dróg gminnych (remont, naprawa),
h) zakup i naprawa przepustów drogowych
5) prowadzenie współpracy z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich w zakresie ich
utrzymania na terenie gminy oraz prac związanych z budową i utrzymaniem skrzyżowań dróg
gminnych z tymi drogami,
6) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem dróg rolniczych. (naprawa, odśnieżanie).
7) koordynacja robót w pasie drogowym w tym uzgodnienia projektów o dokonywanie odbiorów inwestycji liniowych w pasie dróg gminnych,
8) wydawanie zezwoleń za zajęcie pasa drogowego,
9) wydawanie decyzji za zajęcie pasa drogowego na umieszczenie infrastruktury technicznej nie związanej z funkcją drogową
IV. W zakresie oświetlenia ulicznego
1) prowadzenie spraw związanych z konserwacją oświetlenia ulicznego w miejscach publicznych
2) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem należności za zużytą energię elektryczną przy oświetleniu dróg, placów , boisk i skwerków.,
3) zakup artykułów do prawidłowego funkcjonowania oświetlenia,
4) informowanie konserwatora o powstałych awariach, uzupełnianiu żarówek oraz czasowym przestawianiu funkcjonowania oświetlenia ulicznego
V. W zakresie robót publicznych i prac interwencyjnych:
1) nadzór i koordynacja prac w ramach robót publicznych
2) nadzór i koordynacja prac osób skierowanych przez Sąd
3) zlecenie zadań do wykonania zgłoszonych przez radnych w ramach interpelacji,
4) utrzymanie skwerków, placów zieleni i przystanków PKS.
2. Zakres odpowiedzialności
Referent ds. komunalnych ponosi odpowiedzialność za prawidłowe, zgodne z prawem i terminowe wykonywanie zadań wymienionych w powyższym zakresie obowiązków oraz innych obowiązków wynikających z przepisów prawa.
C. WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE
1. Wykształcenie :
Co najmniej średnie – odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na tym stanowisku
2. Doświadczenia zawodowe:
Odbyty staż pracy
3. Wymagana wiedza specjalistyczna:
Znajomość:
Ustawy- prawo wodne,
Ustawy - zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków
Kodeksu postępowania administracyjnego.
Ustawy - o samorządzie gminnym
Ustawy - o finansach publicznych
4. Znajomość pozostałych zagadnień:
Wiedza ogólna z zakresu administracji publicznej.
5. Cechy osobowości:
Komunikatywność, ujmujący sposób bycia, elokwencja, dyskrecja, lojalność, szacunek do drugiego człowieka, dobra pamięć, dobry stan zdrowia, wytrwałość, utrzymanie porządku w dokumentach i na stanowisku pracy,
6. Dyspozycyjność:
Praca na stanowisku młodszego referent ds. komunalnych wymaga pozostawania w dyspozycji przełożonych po godzinach pracy i w dni wolne od pracy.
7. Umiejętność:
Umiejętność logicznego myślenia, techniczna obsługa komputera, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność pracy w zespole, umiejętność korzystania z przepisów prawa.
8. Obsługa – komputery, systemy i programy komputerowe, maszyny, narzędzia:
Praca na stanowisku wymaga znajomości obsługi komputera w środowisku WINDOWS (WORD, EXCELL)
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wodzierady